Tänk OM!

Tänk OM jag skulle berätta för er om ett bolag med ett management som återförenats efter en tidigare succé. Ett management med teknisk kompetens i världsklass. Ett management som tidigare mångdubblat produktionen i ett flertal större kanadensiska oljeprojekt och är väl sammansvetsade.

Tänk sedan OM jag skulle fylla på med att bolaget idag sitter på tre tidigare, av industrin delvis förbisedda, core-områden innehållandes stora mängder olja i Alberta och Saskatchewan. Tre core områden med en välbalanserad risk/reward-profil.

Tänk sedan OM jag vid beskrivningen av fälten skulle lägga till att det finns högintressanta analogfält, att bolaget sitter på SAGD potential, har möjligheten att via CHOPS (Cold Heavy Oil Production with Sand) generera fina kassaflöden då man sitter på en stor mängd definierade drilling locations och lägg sedan till att företaget i portföljen har ett antal noncorefält som kan avyttras för att fungera som en av finansieringsbrickorna under den fortsatta utbyggnaden.

Tänk sedan OM bolaget är skuldfritt och sitter med hög WI i sina viktigaste fält. De kan således själva styra utvecklingstakten och parera eventuella dippar i oljepriset.

Tänk sedan OM ledande nordamerikanska oljeanalytiker som t ex First Energys Robert J. Fitzmartyn satt bolaget under lupp.

Hela läsarskaran: Men Suw…för f-n! Allt det här vet vi ju, det är därför vi investerat i BlackPearl och hittat till din blogg fyllt med inlägg om detta obskyra First North bolag! Vad är nytt i detta?

Tänk sedan OM… bolaget inte heter BlackPearl Resources!

Hela läsarskaran: Men Suw…för f-n! Detta är en blogg om BlackPearl!

Tänk sedan OM… en av styrelseledamöterna heter John Festival…

Hela läsarskaran: Och bolaget heter inte BlackPearl Resources? Good one däcksvabbare Suw men dream on!

Tänk sedan OM jag inte bara diktat upp detta utan det faktiskt finns ett sådant bolag. Visst är det lite kittlande och visst kan man då se ett helt knippe med möjliga framtidsscenarios öppnas upp?

Jag skulle kunna sätta igång diverse spekulationer här men lämnar detta område helt öppet till fantasin hos er läsare med en enda fråga: Tror ni att detta är såväl första som sista gången ni har talas om det privatägda bolaget Broadview Energy Ltd.?

För att hjälpa er lite på traven med er egen DD och för att ni inte ska tro att jag yrar i nattmössan bjussar jag på ett par länkar:

Bolagspresentation ifrån Juni 2011 (PPT)

Bolagsgenomgång ifrån First Energy (Mars 2011)

Dessutom kan man kika in på Sayers Energy Advisors där bolaget för tillfället har lite noncore ute till försäljning.

Mycket nöje!

10 kommentarer:

  1. Holy Molly, vad ska man säga???
    [törs man säga att detta upptäckt är "fabulous"?]

    Tack Suwarrow!
    /Diana L

    SvaraRadera
  2. Idag är jag trött suwa..

    Vart vill du komma med detta? Inte noterat på någon lista. Okej att Festival sitter som independent director.. Skall det listas? Nej idag e jag för seg för alla olika vinklingar..Eller har jag missat något?

    SvaraRadera
  3. Hmm. Det är just det som är finessen om det inte framgick; att jag inte har någon som helst aning om vart jag vill komma med detta! Det kan vara precis vad som helst i spannet totalt oväsentlig information till case 3 alldeles precis i sin linda i serien BlackRock-BlackPearl-Black???. Det är mer troligt att det är totalt oväsentligt men jag tänker då iaf fortsättningsvis hålla ett extra vakande öga på Broadview Energy.

    /Suw

    SvaraRadera
  4. Okej suw..Glömde skriva under föra inlägget. Har redan snurrat runt på nätet efter Broadview nu..
    Så kan det gå, man blir så lätt uppslukad av allt som rör J.F och company.

    henke8

    SvaraRadera
  5. Kollade igenom Broadviews presentation.
    Edam-Grand Rapids verkar vara en riktig fin reservoar, 20m tjock, hög permeabilitet och porositet, inga vertikala barriärer. Dessutom är reservoaren naturligt isolerad från "bottom water" via ett tätt mellanliggande lager, vilket gör att man kan använda ESP utan att oroa sig för tillströmning av vatten underifrån.
    Jag förstår at JF gillar Edam.
    /Boda

    SvaraRadera
  6. Inte så snygg avslutning på året.. Vad krävs det för att det skall bli ändring på det?

    SvaraRadera
  7. Ja den som det visste... Själv hade jag föreställt mig att starka pilotresultat från Blackrod skulle fungera som lyftkraft upp till 40+ igen under hösten. Nu räckte inte det.

    Det lutar väl åt att den så omsusade "finansieringen" under 2012 kommer staka ut färdriktningen. Sannolikt kommer setupen på den att offentliggöras under första halvåret 2012. Själv hoppas jag på en mix av fältsälj (Mooney & John Lake) kombinerat med PP på en nivå över 5 CAD och med en kassa efter detta på 400+ MCAD måste marknaden ta bolagets expansionsplaner över de närmaste åren på allvar.

    /Suw

    SvaraRadera
  8. Var kan man köpa aktier i detta bolag?

    SvaraRadera
  9. Hej. Bolaget handlas på First North i Sverige samt på Torontobörsen.

    /Suw

    SvaraRadera
  10. Eller sorry. Frågan kanske avsåg Broadview? Det bolaget är inte noterat i dagsläget men vem vet vilka möjligheter som erbjuds i framtiden? /Suw

    SvaraRadera