Hösten står för dörren

Semestertiden är över och den tunga grå hösten, med det där obehagliga mörkret och det lätta duggregnet som letar sig in från sidan ner under kragen, står för dörren. Det är en tid för uppbrott och förändring och jag har därför laddat på med aktiviteter som skall fylla min vardag med glädje.

I förrgår bokade jag en resa till Nya Zeeland i februari och idag startar jag en blogg om mitt favoritbolag, BlackPearl Resources! Snacka om att möta och mota hösten redan i dörren! Jag har under en längre tid gått i funderingar runt en blogg om BlackPearl då många av de inlägg jag postat på Avanzas forum varit ypperligt lämpade för bloggformatet men jag har liksom aldrig riktigt kommit loss. Nu känner jag att läget är det rätta av ett flertal anledningar och då inte minst att det kommer hända många spännande saker i bolaget under den närmaste tiden efter en period av lättare dvala.

Jag gillar själv personliga och lättsamma bloggar och stilen blir därefter. Känner jag mig själv rätt kan det ibland nästan bli för privat för att vara lämpligt! Dessutom har jag svårt för att fatta mig kort vilket vissa gillar och andra ogillar. Skönt då att det är helt frivilligt att följa mina funderingar!

Som en aptitretare för kommande 6-9 månader och därmed även ett litet nätt förspel till bloggens innehåll under hösten kommer här några av milstolparna jag förväntar mig:

-Stor aktivitet vid Onion Lake under hela H2

-SAGD-tillstånd Blackrod ca Okt

-Svar på förfrågan om Royalty-lättnader vid Mooney under Q3

-Fin Q3:a i Nov

-Höjd aktivitet Mooney/Blackrod Q4

-SAGD-pilot start Blackrod senast Q1

-Ett litet bordsdukslyft vid reservuppdateringen i Feb

-Lysande Q4 med rejäla produktionsökningar i Feb

-Noncoresälj Salt Lake och John Lake H1 2011

Mest spekulativ är nog den sista punkten, dels för att kassan i nuläget är så välfylld att extra stålars inte behövs för tillfället och dels för att John Lake i dagsläget i princip står stilla. Dock kom jag redan under försommaren över "bevis" på att man planerade för borrningar vid John Lake nu under hösten och igår fick jag bekräftat att operatören Pantera Drilling var där och borrade en dag i början av veckan. Det blir naturligtvis mer om Salt Lake och John Lake här på bloggen under den närmaste tiden.

Listan ovan och mycket annat kommer jag således hålla under bevakning här under hösten. Dessutom kommer jag putsa en del på några av mina gamla Avanza-inlägg och återpublicera och därtill lär jag länka och kommentera andra upptäckter och iakttagelser i den hängivna pärl-communityn som innehåller ett flertal kunniga och vassa skribenter.

Välkomna hit pirater, jag hoppas på många återbesök!

20 kommentarer:

  1. Bra initiativ Suw.
    I tidens anda och fler kanske får upp ögonen för Pärlan.
    Personligen kan jag aldrig få för mycket utav info gällande BP,kommer att lusläsa:-)
    Redan denna höst ser högst intressant ut.
    MVH
    Najad

    SvaraRadera
  2. Lycka till med bloggen, ett smart sätt att få en överblick om allt som har med ett bolag att göra. Om inte för en själv så för nära och kära som man vill tipsa om bra aktieplacering, be dem gå in på din egen blogg för att få all info....om du dvs har allt material och länkar som behövs...he he he

    Mvh Outperform

    SvaraRadera
  3. Kul!
    Vi har en intressanta år framför oss och med ditt grävande så blir det lättare att lägga puzzlet.
    Bra jobbat.
    Mvh
    Soda

    SvaraRadera
  4. Detta blir kanon.:)och spännande att följa.
    Liljan

    SvaraRadera
  5. Kul ide.Mycket bra jobbat.

    Roger.d

    SvaraRadera
  6. Trevlig läsning, info om BP kan man inte få för mycket av, det är ju grymt beroendeframkallande..he he. Hur som helst, jag kommer att följa din blog med glädje! Hälsning Pärlfeskarn

    SvaraRadera
  7. Lycka till. Jag kommer läsa den med intresse.
    /Mistralo

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Kul, ska bli trevligt att följa.lagt till som

    SvaraRadera
  10. Riktigt kul att ett gäng välbekanta pirater hittat hit via min blänkare på Avanza! Tipset om att fylla på med ett vettigt länkbibliotek är riktigt bra och placeras högt upp på priolistan. Jag kör vidare imorgon med lite funderingar runt Q2:an.

    SvaraRadera
  11. ...och här har du lockat ännu "följare" till bloggen. Jag älskar er duktiga skribenter som boostar min tro på bolaget! Jag började köpa pärlan på 5,5 kr pga mr wellknown "KF" på redeye.se och har sedan dess "snittat upp mig" mer och mer, bla. pga. dig Suwarrow :) /Henke

    SvaraRadera
  12. Riktigt kul och all lycka till. Jag kommer följa dig..

    SvaraRadera
  13. tidigare inlägg skrivet av Tin&Tin... såg lite konstigt ut med tecknena ovan. =)

    SvaraRadera
  14. Det här gillar jag, riktigt bra att du delar med dig så att övriga pirater får höra dina åsikter...

    Kommer sitta lugn i solstolen och lyssna på vad du har att säga :)

    Vind i Seglen!

    SvaraRadera
  15. Trevlig idé Suwarrow.
    Många avanzianer som kommer följa din blogg.

    Länken till K-Lunsens pärlarkiv är perfekt om man vill visa någon oinsatt vilken potential BlackPearl har.

    SvaraRadera
  16. Återigen; förbaskat kul att så många välbekanta signaturer redan bemödat sig med att titta förbi. Ska försöka lägga en profil på sidan som gör att fler icke-frälsta tar chansen att läsa in sig på den underliggande jättepotentialen såväl via materialet jag själv postar som med en tänkt länkbas för "självstudier".

    SvaraRadera
  17. Fint Suwarrow,då kan jag åka ned till Thailand igen och rulla ut den röda mattan för Introfesten.Blir härligt att se en etablering över 30 nu när grovjobbet riktigt kommit igång och finliret börjar.Du har en sällsynt begåvning som jag ser fram emot att ha som en ledstjärna.

    SvaraRadera
  18. Bra Suwa, ännu en pirat som kommer läsa regelbundet :o)

    /#40

    SvaraRadera
  19. Läser allt från dej med stort intresse.
    Vi sitter tryggt som få på soldäck.

    Pixiu

    SvaraRadera